کِردوا یا کُردآباد ، محلی هسته از توابع بخش زیراب شهرستان سوادکوه در استان مازندرون ایران.

نمایی از منطقه زیبای کردآباد

جمعیت دچی‌ین

اینتا محل در دهستان سرخکلا قرار دارنه و براساس سرشماری مرکز آمار ایران ، ونه جمعیت ۹۰۰ نفر (۱۸۵ خانوار) هسته .

درباره دچی‌ین

منطقه تاریخی هسته در 2 کیلومتری شهر زیرآب ؛ با خنه هایی دله به دله که در دامن تپه هایی سبز پناه بیته . منابع تاریخی قدمت روستایی کردوا ره قرن دهم هجری قمری بتنه . اول سکونت مردم این روستا در مکانی به نام بالا ده یا بالا خورده کا بیه که از اونجه الان مرتعی بیش باقی نمونسته . واژه کردآباد ابتدا کردوا بیه که به گویش ساکنان منطقه محل نگهداری دام گتنه . مکانی محصور با پرچین که هنوز در روستاهای مازندران دیده بونه. این روستا را ازآن جهت کردوا گننه که شغل اغلب ساکنان محل دامداری بیه . روستای کردآباد دارای جمعیت بالغ بر 185خانوار ساکن و 900 نفر هسته رودخانه کرده وا دره پر آب و خروشنده از وسط روستا رد بونه و به رودخانه ی تالار وصل بونه . پیشه ی مردم کردآباد کشاورزی و دامداری هسته . در کنار روستای کردآباد چشمه ی او معدنی کوچک از دل زمین جوشنه که روستائیان به ان اوگ سر نام ورنه که او این چشمه سرشار از خاصیت گوگردی هسته و درمانی .کردآباد دارای حسینیه و سقانفاری قدیمی هسته . اطراف روستای کردآباد را جنگل با شکوه و تماشایی درختان ، راش و صنوبر دور هاکرده .

بزرگون دچی‌ین

پهلوانان نمی میرند...

جهان پهلوان رنجبر صفری کردی

رنجبر صفری دارنده ۱۸ مدال مختلف در رشته کشتی بیه که یاد و خاطره وه تونده الگویی برای ورزشکاران و ورزش دوستان باشه. رنجبر صفری در اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در روستای کردوا واقع در ۲ کیلومتری شهر زیراب متولد بیه و با شه رفقون در دوران کودکی و نوجوونی روی چمنهای روستا به کشتی مشغول بیه و تمرینات خود را در سالن آزادمهر و پل سفید که با محل سکونت وی حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و شهرستان قائم شهر، ادامه هدا .خلق و خوی پسندیده و مصاحبت برادرانه با رفقون و ورزشکاران از ویژگی های اخلاقی وه بیه. در منطقه سومار و گیلان غرب دوران خدمت سربازی ره در نیروی چریکی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز و در زمان دفاع مقدس طی هاکرده و مورد اصابت ترکش هم قرار بیته . در نامه ای که شه خانواده وسته برسندیه ، بنویشته : " الان اِما در ۴۰۰ متری نیروهای عراق درمبی ، شبها ره کانال دله خِسِمبی و روزها را سنگر پشت آماده نبرد هستمی ، اِما درست روبروی شهر کرکوک عراق درمبی و در خط مقدم جبهه با صدامیان کافر جنگ کمبی . وه در همان سال در مسابقات کشتی یگانهای ارتش در وزن ۶۲ کیلوگرم شرکت هاکرده و به مقام دوم ارتش ایران دست پیدا هاکرده .

بعد از دوران سربازی بطور جدی تر شه تمرینات ره ادامه هدا و در مسابقات مختلف قهرمانی استان و قهرمانی کشور و در نهایت جهانی شرکت هاکرده .در طول دوران ورزشی کشتی مقامهای والایی دست پیدا هاکرده که دست یابی به ۱۸ مدال قهرمانی نمونه اون هسته . شادروان رنجبر صفری دارنده ۴ دوره قهرمانی کارگری در اوزان ۶۸ و ۷۴ کیلوگرم بیه و در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ایران مقام اول را کسب هاکرده . وه در سال ۱۳۶۹ به همراه کشتی گیران کارگری ایران برای مسابقات جام میلونی ایتالیا انتخاب بیه . وه در ایتالیا یکی از چهره های درخشان این مسابقات بیه که بهترین پیکار وه ره در مقابل کشتی گیر سر شناس آمریکا به نوم ”استفن اسمیر” یاد کمبی که با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی برسیه و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران ره در بلندای آسمان ایتالیا برافراشته هاکرده و با سرافرازی شه میهن بازگشت هاکرده .

منابع دچی‌ین

مصطفی مرادی کردی www.moradikordi.ir