میخائیل گورباچف: نسخه‌ئون ِفرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
اصلاح اشتباه تایپی
برچسبون: موبایل جه دَچی‌ین موبایل ِبروزر جه دچی‌ین
Hashter (گپ | کایری)
خنثی‌سازی ویرایش 159018 از 80.210.205.162 (بحث)
۳ بند:
[[پرونده:Gorbatschow DR-Forum 129 b2.jpg|thumbnail|میخائیل گورباچف 2007میلادی دله]]
 
میخائیل سرگئه‌ویچ گورباچُف به روسی (Михаил Сергеевич Горбачёв) (بزای ۲ مارس ۱۹۳۱) از ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ آخرین رهبر اتحاد [[شوروی]] بیه. تلاش‌ها و اصلاحات ویوه بائعثبائث تمامتموم شدنبین جنگ سرد بودبیه اما هم‌زمان باهم‌زمون یگانگی سیاسی حزب کمونیست اتحاد شوروی راره نیز پایان دادهدا و در آخر باعثبائث فروپاشی شوروی شد بیه.گورباچف در سال ۱۹۹۰ جایزهٔ صلح نوبل را دریافت کردههاکرده.
 
== سنه‌های ابلیه و کارای سیاستی وه ==
۴۸ بند:
نیروهای تندرو در کادر رهبری شوروری در ۱۹۹۱ [[کودتای اوت]] را سازمان هدانه و تلاش هاکردنه گورباچف ره از قدرت عزل هاکنن و اجازه ندن معاهدهٔ اتحاد جدید را امضا هاکنه. در همین موقع گورباچف سه روز ره (از ۱۹ اوت تا ۲۱ اوت) در حبس خانگی در یک ویلا در کریمه دیه و پس از وه آزاد بیه و به قدرت بردگردسه. با این حال وی به محض بردگردسن به قدرت متوجه بیه که نه نهادهای قدرت اتحادیه و نه [[روسیه]] به فرمونای وه عمل نکانه و در عوض [[یلتسین]] هسه که قدرت دانه. در ضمن گورباچف مجبور بیه که بسیاری از اعضای دفتر سیاستی ره اخراج هاکنه و بسیاری از وشون ره دستگیر هاکنه. "[[گروه هشت]]" شامل هشت نفر رهبرون کودتا بیه که دستگیر بینه.
 
هدف گورباچف این بیه که حزب کمونیست اتحاد شووری را متحد نگاه داره اما وه ره ویشتر به سوی سوسیال دموکراسی سوق هدا. اما تناقضات زیادی در این برنامه وجود داشته. وه در عین حال از لنین تمجید کارده سیستم ایجتمایی [[سوئد]] را ستایش کارده و قصد داشته به زور نیروهای نظامی دولت‌های بالتیک ره درون شوروی حفظ هاکنه. ولی پس از این‌که حزب کمونیست پس از کودتای اوت ممنوع اعلام بیه گورباچف عملاً به جز نیروهای مسلح قدرتی نداشته. یلتسین حتی آن نیروها ره نیز با وعدهٔ پیل به دور خادش جمع هاکرده. نتیجتا در کریسمس ۱۹۹۱، ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱، گورباچف استعفا هدا و اتحاد سوسیالیستی جماهیر شوروی ازرقد هم بپاشیهبورده.
 
== مذهب گورباچف ==
گورباچف با این‌که در کودکی در کلیسای [[ارتدکس]] [[روسیه]] غسل تمعید دادههدا بیه به خدا اعتقاد ندانهنداشته و [[آتئیست]] استبیه.
 
== منبع ==
* فارسی ویکیپدیا
* [http://www.rahetudeh.com/rahetude/Amuyi/khiyanatbesosiyalism/html/aghaz-sosialim.html پسشوروی پردهاتحاد‌ِ رقدرقت بیتنبوردن‌ِ ایتیحادپرده شورویپشت]
 
{{شوروی رهبرون}}