ویکی‌پدیا گپ:پرچم گپ: نسخه‌ئون ِفرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Esmaeil (گپ | کایری‌ئون)
بدون خلاصۀ ویرایش
بند ۸۷:
 
این پرچم یک جور نمادی است که برخی از کاربران مازندرانی، به عنوان نماد قومیت مازنی از آن استفاده می کنند. {{سخ}}برخلاف بسیاری از نمادهایی که در صفحات کاربری یافت می شود که هیچ گونه مبنایی ندارند، {{سخ}}این نماد ریشه تاریخی نیز دارد. {{سخ}}حتی اگر ساختگی هم باشد تا زمانی که در مقاله ای به کار نرود اشکالی ندارد. {{سخ}}در صفحه کاروری نمادی از قومیتمان را به کار برده ایم شما از چه چیزی ناراحتی نمی دانم، {{سخ}}این طرز تفکر شما که سعی می کنید خود را متدین یا دموکرات نشان دهید با اصول دین و دموکراسی نیز منافات دارد، نوعی تجاور به حریم شخصی است {{سخ}}جالب است وقتی من با استدلال خودتان می خواهم نماد سبز را از صفحه کاربریتان حذف کنید متهم به "تخیل، جهل، سواستفاده، استدلال عجیب" می شوم {{سخ}}باور کنید من تنها استدلا خودتان را به شما بازکرداندم--[[کارور:Esmaeil|Esmaeil]] ‏۱۷ ئوگـه‌سـت ۲۰۱۰، ساعت ۱۱:۴۵ (UTC)
::به نظر من که این بحث ها به جایی نمیرسد چون هیچکدام از ما منطق لازم را نداریم.
::حرف هر دوطرف این بحث درست است و منطق خواص خودشان را دارند.
::آقایان جویباری و آملی شما تاحالا صفحه [[کارور:فیروز|کاربری فیروز]] را خوانده اید؟ شما به او میگووید که جدایی طلب است و پرچم را برای جدایی طلبی در صفحه کاربریش قرارداده. ولی حالا مطالب نوشته شده در صفحه کاربریش را بخوانید:
::به طور خلاصه نوشته که به نظرش یک کشور نمیتونه به خاطر فرق داشتن زبان و قومیت مرمش به چندتکه تبدیل بشه. این به من نشون میده شما اصلا توجه نکردید که کاربران دیگه چه نظری دارند. به فرضم که این پرچم رو پاک کردیم. اون موقع این آقایان جدایی‌خواه(به گفته شما) که 90% نوشته های ویکی رو مینویسن ، نمیتونن با نوشتن مطالب ناصحیح ویکی رو به یه دانشنامه مثل دانشنامه سبز تبدیل کنند؟ آیا با حذف یک تصویر افکار این کاربران هم حذف میشه؟ آیا همه افکار این کاربران یک پرچم هستش؟
::در ضمن یکی از دوستان گفت که زبان مازندرانی یک لهجه هستش و اصلا قابلیت تدریس در مدارس رو نداره. باید در جوابت بگم که همین لهجه که قابلیت تدریس در مدارس سرازمینش رو نداره(به گفته شما) یک زمانی در دانشگاه‌های کشور سوئد تدریس میشده. (نمیدونم هنوز این کار ادامه داره یا نه!)
::* [http://www.shomalnews.com/index.php?view&sid=2484 مدرکش]
::در ضمن گفتید که من هم از اون پرچم استفاده میکنم باید بگم که من به هیچ وجه این پرچم رو قبول ندارم و اون چیزی رو میگم که به نظرم حقه. من از این پرچم دفاع کردم چون به نظرم نشانه جدایی طلبی نیست.
::حتی اگر نشانه خاستار جدایی طلبی هم باشد مگر چه اشکال دارد؟
::در همان ویکی پدیای فارسی هم خیلی از اکراد پرچم کردستان،ترک ها پرچم گاموح ، سبزها رنگ سبز و... از پرچمهای گوناگون استفاده میکنند و مستقیما میگویند که ما جدایی خواه هستیم و پرچم مثلا کومه‌له را در صفحه خود میگذارند. چه اشکالی دارد چند کاربر جدایی خواه در این ویکی هم باشند؟ اگر این کار آنها باعث فیلترشدن ویکی‌مازنی میشود، پس چرا همین حرف را شما به کاربران کردستانی و مهابادی و تالشی و ترک ویکیپدیا نمیزنید؟
::یک سوال دارم از کسانی که در ویکی فارسی مینویسند:
* شما با کسی که نظرات جدایی طلبانه داشته باشد در ویکیپدیا فارسی چه میکنید؟
* آیا او را قطع دسترسی میکنید یا میگذارید آزادانه کارهایش را بکند؟
::خدا را شکر این دو کاربری که از این پرچم استفاده کردند به دهن خود میگویند که جدایی خواه نیستند. وگرنه وای بر آن روزی که میگفتند ما جدایی خواهیم. یک بار دیگر هم به اولین سوال آملی که گفت کدوم گروه این رو قبول دارن جواب میدم: این پرچم مال هیچ گروهی نیست و به قول شما هیچ کسی اون رو قبول نداره. و هدف از ساخت اون فقط و فقط نشانه‌ای بر هم دلی ماست.
::ترکا میگن یاشاسین آذربایجان
::کردا پرچمشون رو به رخ بقیه میکشن
::بلوچا لباسشون همش تنشونه
::من به عنوان یه تبری از خودم میپرسم که تو برای اتحاد مردم سرزمینت چی کار کردی؟
::خواهشأ انقدر به مسائل کوچیک گیر ندین و اصل مطلب رو دریابین. علم و فهم یک نفر رو نباید از روی اشتباهات املائی یافت باید با منطق جواب هم رو داد و نه اینکه یه نفر وسط بحث قهر کنه و بره.
::الله وکیلی این بحث سرانجام خواهد داشت؟
::اگه طرفی از بحث با منطق قانعتون کنه ، قانع میشین یا دلیلبافی میکنین؟
::من که چشم نمیخوره این بحث سرانجام خوبی داشته ...
::من همه این حرفها را بر حسب فرض و محال زدم لطفا فکر کنید و عاقلانه جواب دهید.
::"جواب دهید که راضی شوید نه این که جواب دهید تا کم نیاورید"
::شمه خورد گگ:--[[کارور:محک|<span style="font-family:IranNastaliq;">محک</span>]]<sup>[[کارور گپ:محک|گپ بزوئن]]</sup> ‏۱۷ ئوگـه‌سـت ۲۰۱۰، ساعت ۱۴:۳۲ (UTC)
بازگشت به صفحۀ پروژهٔ «پرچم گپ».