کارور گپ:محک/بایگانی ۹: نسخه‌ئون ِفرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
فیروز (گپ | کایری‌ئون)
بند ۲۰۷:
::@[[کارور:V.H|V.H]] شما وه ره '''ویچ''' واری که اسلاوی زوونون دله دره استفاده کنی ولی مازرونی دله اتی نی‌یه. یعنی اما '''لاویج''' دارمی و قطعا کسی ره که اونجه آدم بوئه ره لاویجی گمی نا '''لاویجیج'''. ضمنا تا اسا بشنوسی بئوون آملیج؟ مسئله این هسه که شما مازرونی ره خار بلد نی و سعی کنی عجیب و غریب بنویشتن جا این نقص ره جبران هاکنی. اصل مسئله‌ای ره که شما گنی ره من قبول دارمه ولی وه الان دیگه عمومیت ندارنه و اینجوری بنویشتن صحیح نی‌یه. [[کارور:فیروز|فیروز]] ([[کارور گپ:فیروز|گپ]]) ‏۴ ژوئیه ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۲۰ (UTC)
:مه نظر هم درسته که «ئیج» اتا مازرونی پسوند بی‌یه (یا هسته) ولی اسا دیگر قدیم قایده کاربرد ندانّه و اینجه هم قرار نی‌یه سره‌نویسی هاکنیم یا قدیمِ طبریِ زوون جه بنویسیم. بتتره که همین اسایِ مازرونی زوون ره بنویشت و مکتوب هاکنیم. فیروز عزیز ره البته همیشه تش دره، با شور و حرارت مخالفت کانده :) گگ یواش‌ته! --<small>شمه گِگا: </small>[[کارور:محک|<span style="font-family:IranNastaliq;">محک</span>]]<sup>[[کارور گپ:محک|گپ بزوئن]]</sup> ‏۴ ژوئیه ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۵۰ (UTC)
::جناب محک متاسفانه در قضاوت در مورد من بی انصاف هستید. شاید در گذشته من هم مثل الان شما و برخی از کاربران اینجا احساساتی عمل میکردم ولی به تدریج متوجه شدم ویکی‌پدیا چیست و چگونه باید در آن فعالیت کرد. هدف من از فعالیت در اینجا کمک به زبان مازندرانی بود. متاسفانه این کار به تنهایی یا با گروه کمی از کاربران که رفتار احساساتی دارند و بدون شناخت زبان مازندرانی شروع به فعالیت در اینجا می کنند ممکن نیست. رفتار کاربر مورد نظر نه تنها در مورد مازندرانی نویسی که در برخورد با سایر کاربران هم نادرست است. یکبار ایشان برای ویلیام والاس مقاله نوشت و نام خانوادگی فرد مذکور را به والوس ترجمه کرد. وقتی دلیل این کار را از او جویا شدم گفت در مازندرانی تلفظ الف دشوار است و تبدیل به واو میشود. تبدیل در مازندرانی قاعده دارد. مثلا مازندران را مازرون یا مازندرون می شود و چون مازرون رایج تر است از آن استفاده می کنیم. دیگر نمیتوان پارلمان را پارلمون خواند. ایشان از این تذکر من سخت عصبانی شد. یا به راحتی در صفحه بحث کاربر دیگری او را زاپاس کاربر دیگری میداند. یا در بحثی در مورد عدم سرشناسی افراد در دفاع از شما به جای منطق و استدلال شما را والاحضرت خطاب می کند.
::خود شما هم متاسفانه با وجود توانایی فنی و دانشی که در مورد زبان مازندرانی دارید احساساتی عمل میکنید. مثلا ما در اینجا انبوهی از مقاله در مورد افرادی داریم که سرشناسی آنها مورد تردید است و برخی از آنها واقعا سرشناس نیستند اما شما با شور و حرارت خاصی از باقی ماندن آنها دفاع می کنید. همین شور و حرارت را در مورد آذربایجان جنوبی هم داشتید و در نهایت هم مجبور به پذیرش حرف منتقدان شدید. کمی در مورد بقیه انصاف داشته باشید همانطور که بقیه در موردتان انصاف دارند. در ضمن وقتی همیشه در جواب کسانی که می گویند برخی از افرادی که برای آنها در ویکی پدیای مازندرانی برایشان مقاله ساخته شده است فاقد سرشناسی هستند می گویید در این مورد توافق شده است لینک توافق را هم به آنها نشان دهید تا خیالشان راحت شود. موفق باشید. [[کارور:فیروز|فیروز]] ([[کارور گپ:فیروز|گپ]]) ‏۵ ژوئیه ۲۰۲۱، ساعت ۰۵:۲۵ (UTC)
بازگشت به صفحۀ کاربر «محک/بایگانی ۹».