دیوید کامرون: نسخه‌ئون ِفرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات سیاست‌مدار | نام = | تصویر = David Cameron portrait 2013.jpg | شرح تصویر = | نام...» ایجاد کرد
(بدون تفاوت)

دچی‌یه‌ئونی که ‏۲۹ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۴:۵۱ جا دکتنه

دیوید ویلیام دونالد کامرون یک سیاستمدار بریتانیایی است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ به عنوان نخست وزیر بریتانیا خدمت کرده است. او عضو مجلس نمایندگان برای ویتنی در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ بود. کامرون در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ به عنوان رهبر حزب محافظه کار خدمت کرد. او به عنوان یک محافظه کارانه یک ملت، محافظه کار یک ملت، و با سیاست های اقتصادی لیبرال و لیبرالیسم اجتماعی اجتماعی لیبرال ارتباط دارد.

شناسنومه
کامل نومدیوید ویلیام دونالد کامرون
بزاروز۹ اکتبر ۱۹۶۶
بزاجالندن، بریتانیا
بمردن تاریخدیوید ویلیام دونالد کامرون
همسرسامانتا کامرون
سیاسی اطلاعات
سمتنخست وزیر بریتانیا
می ۲۰۱۰ تا جولی ۲۰۱۶

کامرون در لندن متولد شد و خانواده او را در طبقه متوسط ​​بالا طبقه بندی کرد. کامرون در هاتهردوون سچول، کالج اونت و کالج براسنوسه، آکسفورد تحصیل کرد. از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ او در گروه تحقیقات محافظه کارانه مشغول به کار بود، با کمک نخست وزیر محافظه کار جان میجر قبل از ترک سیاست برای کار کارلتون کمونیکاتیونس در سال ۱۹۹۴. تبدیل شدن به یک نماینده مجلس در سال ۲۰۰۱، او کامرون در سال ۲۰۰۵ در کابینه سایه مخالف تحت رهبری محافظه کار خدمت کرد و در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب هوارد شد. کامرون در تلاش بود تا محافظه کاران را مجددا مجددا به کار ببندد و موقعیت اجتماعی و فزاینده ای را به دست آورد. انتخابات سال ۲۰۱۰ به کامرون تبدیل شد به عنوان نخست وزیر به عنوان رئیس یک دولت ائتلافی با دموکرات لیبرال - جوانترین نگهدارنده دفتر از سال ۱۸۱۰. او نخست وزیری نخست وزیری دیوید کامرون با تأثیرات در حال وقوع بحران مالی در اواخر سال ۲۰۰۰ مشخص شد. اینها کمبود زیادی در بودجه دولتی داشتند که دولت او از طریق ریاضتی اقدامات را کاهش داد. دولت او تغییرات بزرگی در زمینه رفاه، سیاست مهاجرت، آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی ارائه کرد این نامه ی سلطنتی و برخی دیگر از دارایی های دولتی خصوصی شد و ازدواج هم جنس را در بریتانیا قانونی کرد.

به طور بین المللی، دولت او در جنگ داخلی لیبی و جنگ داخلی لیبی مداخله نظامی کرد و سپس بمباران دولت اسلامی عراق و شام را تأیید کرد. در داخل کشور، دولت او به رفراندوم بر اصلاح رأی گیری و رفراندوم استقلال اسکاتلند نظارت داشت، هر دو که نتیجه مطلوب کامرون را تایید کردند. هنگامی که محافظه کاران اکثریت غیر منتظره را در انتخابات سال ۲۰۱۵ به عنوان نخست وزیر حفظ کردند، این بار رهبری یک دولت محافظه کار تنها بود. برای انجام یک تعهد مانیفست، او یک رفراندوم در مورد عضویت در انگلستان در اتحادیه اروپا را معرفی کرد. کامرون از عضویت در ادامه حمایت کرد پیروی از موفقیت رای رأی دادن او انتخابات رهبری حزب محافظه کار (انگلستان)، ۲۰۱۶ برای نخستین بار نخست وزیر جدید استعفا داد و ترزا می موفق شد.

کامرون برای مدرنیزه کردن حزب محافظه کار و کاهش کسری ملی کشور در بریتانیا ستایش شده است. برعکس، او توسط چهره های هر دو سیاسی و سیاست های راست راست مورد انتقاد قرار گرفته و متهم به اپورتونیسم سیاسی و نخبه گری شده است.

زندگی زودرس و حرفه ای

کامرون در مریلوبون، لندن متولد شد و در پاسموره در برکشیره مطرح شد. او یک برادر دارد، الکساندر کامرون الکساندر کامرون کک (متولد ۱۹۶۳)، استادیار و دو خواهر، تانیا راشل (متولد ۱۹۶۵) و کلار لوئیس (متولد ۱۹۷۱). پدر او، ایان، در خانه بلرموره در نزدیکی هانتلی ، ابردینشیر متولد شد و در ۸ سپتامبر ۲۰۱۰ در نزدیکی [تولن]، فرانسه، درگذشت؛ یان متولد شد با هر دو پا تغییر شکل داده و عملیات مکرر را برای اصلاح آنها انجام داد. بلریمور توسط بزرگ و بزرگ پدر و مادر کامرون، الکساندر گدس، ساخته شده است که در تجارت دانه در شیکاگو، ایلینوی ثروت ایجاد کرده بود، قبل از بازگشت به اسکاتلند در دهه ۱۸۸۰. کلارک, روس. بلایرموره واس سولد سون افتر یان'س بیرته. کامرون گفت: "در مادر مادرم، مادرش یک للولین بود، بنابراین مردم ولز ویلز من مخلوط واقعی از اسکاتلندی، ولز و انگلیسی انگلیسی." او همچنین به عنوان یکی از پدربزرگهای خود، آرتور لویتا، یکی از فرزندان نویسنده ییدیش ایلیا لویتا، اشاره کرده است.

نخست وزیر (۲۰۱۰-۲۰۱۶)

 
پرتره رسمی به عنوان نخست وزیر کامرون

در ۱۱ مه ۲۰۱۰، پس از استعفای گوردون براون به عنوان نخست وزیر و در مورد توصیه او، ملکه الیزابت دوم کامرون را برای تشکیل یک دولت دعوت کرد. در سن ۴۳ سالگی، کامرون در سال ۱۸۱۲ از دوم ارل لیورپول جوانترین نخست وزیر شد و در مه ۱۹۹۷ ضرب و شتم رکورد پیش از آن توسط تونی بلر تعیین شد. در اولین سخنرانی خود در خارج ۱۰ دونینگ سترات، او قصد خود را برای تشکیل دولت ائتلاف اعلام کرد، اولین بار پس از جنگ جهونی جنگ دوم، با دموکرات لیبرال.


کامرون چگونگی تعیین اوضاع را به "اختلافات حزبی را کنار گذاشت و کار سختی را برای منافع عمومی و منافع ملی انجام داد. کامرون به عنوان یکی از نخستین اقدامات خود، رهبر دموکرات لیبرال، معاون نخست وزیر را منصوب کرد. بین آنها، محافظه کاران و دموکرات های لیبرال ۳۶۳ کرسی را در مجلس عوام با اکثریت ۷۶ کرسی کنترل کردند.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰، کامرون وضعیت اقتصادی را زمانی که به قدرت رسید به عنوان "حتی بدتر از ما فکر کرد" توصیف کرد و هشدار داد که "تصمیمات دشوار" برای کاهش هزینه ها هشدار داده می شود. در اوایل سال ۲۰۱۵ او توانست ادعا کند که برنامه ریاضتی دولت او در نیمی از کسری بودجه موفق بوده است، اگر چه به عنوان درصد از تولید ناخالص داخلی و نه در شرایط نقدی.

منابع