سلام: نسخه‌ئون ِفرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Chyah (گپ | کایری‌ئون)
بدون خلاصۀ ویرایش
بند ۱:
[[پرونده:Salam nastaliq.svg|بی‌قاب|چپ]]
'''سِلام''' اتا کلمه هسته که دیگرون ِبدی‌ین په وشون ره گامبی. این عبارت بتونده صلح‌خائی، آشنایی‌هدائن یا شه ره دیاری هدائن وسّه استفاده بوو.
'''سلام''' کلمه‌ای برای کنش ارتباطی است که در آن انسان (و همچنین برخی حیوانات) برای شناساندنِ حضور خود به یکدیگر، برای جلبِ توجّه، برای نشان دادن صلح‌جویی و شروع گفتگوهای رسمی یا صمیمی می‌گویند.
 
کلمه‌ی سلام کوتاه شده‌ی واژه عربی ''السَّلامُ عَلیکُم''، به‌معنای:صلح برای شما باشد، پاسخش معمولاً: وعلیکم السّلام است. نخستین واژه است که برای آغاز گفتگو گفته می‌شود. ممکن است برای احترام بیشتر با کمی خم شدن بدن، کلاه از سر برداشتن، دست دراز کردن یا دست بر سینه گذاشتن و حتی پشت دست بوسیدن همراه باشد. <br />
سلام اتا [[عربی]] کلموئه که ونه کامل عبارت ''السَّلامُ عَلیکُم'' هسته و ونه معنی یعنن شمه وسّه صلح‌خائی کمبه. معمولاً کسی که وه ره سلام کامبی جواب دنه. سلام هاکردن [[خاورمیونه]] دله اتی واجب رسم هسته و مردم [[اسلام]] دله دستور هدا بَینه که هِدی ره هرکاجه بَدینه سلام هاکنن.
در [[ایسلام]] و کشورهای پیروی فرهنگ اسلامی، سلام کردن فرهنگ ویژه دارد؛ «چون به شما سلام کردند، شما به بهتر از آن سلام بگویید، یا همان را برگردانید که خدا همواره به هر چیزی حسابرس است. [[قرآن]] نساء: ۸۶» «کوچک به بزرگ سلام کند و یک نفر به دو نفر و شمار کمتر به شمار بیشتر و سواره به پیاده و رهگذر به ایستاده و ایستاده به نشسته. [[محمد]]»، «چون تو را سلامی گویند سلامی گوی از آن به، و چون به تو احسانی کنند، افزونتر از آن پاداش ده، و فضیلت او راست که نخست به کار برخاست.[[علی بن ابی‌طالب]]» و «نخست سلام، سپس کلام.[[جعفر صادق]]»
 
در [[ادبیات]] سلام کردن تشبیه می‌شود به دوستی، صلح، مهربانی و حتی طلوع آفتاب. در ضرب‌المثل‌های زبان‌های گوناگون نیز، سلام‌گویی فردی فرودست به فرادست به طمع همانند شده است. در زبان مازندرانی گفته می‌شود «تا ته دار دارنه ولک، ته سلام دارنه علِک» یعنی تا آنگاه درختت برگ دارد (ثروتی داری)، سلامت پاسخ دارد.
[[ادبیات]] دله سلام هاکردن آشتی، صلح، مهروونی و آفتاب دربموئن واری تشبیه وانه. امه زوون و ادبیات دله سلام اتی ویژه جایگاه دارنه که باقی مناطق واری نی‌یه. فی‌المثل مازرونی زوون دله اتا مثالی دارمی که گانه «تا ته دار دارنه ولک، ته سلام دارنه علِک» که سِراق دنه چنده سلام امه وسّه مهم هسته.
== تصاویر ==
 
== نگارخنه ==
<gallery>
Pakistani Bride saying Adab gesture..jpg| یکاتا عروس[[پاکستون]]ی پاکستانیکیجا که به‌شیوه‌ایشه ویژهرسوم «ادب»جه به‌جاسلام و ادب می‌آوردیارنه.
</gallery>
 
== منابع ==
 
[[رج:فرهنگ]]
[[رج:ایسلام]]