ارمنیون نسل‌کوشی: نسخه‌ئون ِفرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
برگردون
بند ۸۵:
یادداشت دکتر بارتن به دولت ترکیه، مورخ ۹ اوت ۱۹۱۵
 
دکتر بارتن، رئیس کمیتهٔ حمایت حقوق ارمنیانارمنیون و صربها، متن اعتراضیهٔشه خوداعتراضیه و دولت آلمان راره نسبت به قتل‌عام ارمنیان، که در قسطنطنیه دله ثبت کردههکردنه بوده،بینه، فاش ساختهکرده.
سفیر آلمان در قسطنطنیه،قسطنطنیه دله، حامل پیام اعتراض دکتر جیمز بارتن، توجه همگان راره به نظریهٔ کنت ارنست رِونتلاو، کارشناس نیروی دریایی آلمان، در دفاع از راهبرد ترکیه در قتل‌عام ارمنیان برای موفقیت بیشتر عملیات نظامی وسسه جلب کردههکرده است. نظریهٔ ایناینتا کارشناس نیروی دریایی آلمان در روزنامهٔ تاگس تسایتونگ دله به چاپ رسیدهبرسیه و به اطلاع امریکا رسیدهبرسیه بودهبیه.
دکتر بارتن می‌افزایداضافه کننه که آیا کنت ارنست رِونتلاو می‌دانددوننه که پیشنهاد اووه نزد انقلابیهای ترک (که تفاوتی در ماهیت حکومت سلطان پیشین ایجاد نکرده‌اندنکرده‌نه) تبدیل به حمله وحشیانه، کشتارکوشتار و تبعید صدها هزار زن بیوه و طفل خردسالوچه به بیابان‌هایبیابون‌های مرگ شده است؟بیه؟ آیا کنت رِونتلاو میداندکهدوننه که بیش از نیمی از تبعیدشدگانتبعیدشدگون از گرسنگی، تشنگی و بیماری تلف شده‌اند؟بینه؟
اووه مطمئناًمطمئنن به گزارشهای متعددموتعدد مبلغان مذهبی، کارشناسانکارشناسون نظامی و مسافرانمسافرون امریکایی، ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی، که حاکی از سرنوشت تلخ زنهایی استهسسه که یا مجبور به ترک دین و یا به خاطر فریادهایشان برای آب و غذاغذای وسسه سرکوب می‌شدند،بینه، توجهی نداشته.
اووه حتماًحتمن گزارشگوزارش زنانی راره که ترجیح می‌دادنددانه کودکانشانشه راوچون درره رودخانه‌ها روخنه‌ دله غرق کنندهکنن تا به دست سربازانسربازون ترک گرفتار نشوندنوون ندیدهندیئه.
اووه حتماًحتمن نمی‌داندندوننه که سفیر کشورش در دربار عثمانی،عثمانی دله، در تاریخ ۹ اوت ۱۹۱۵م،۱۹۱۵م دله، مراتب شه اعتراض خود راره از برنامهٔ قتل‌عام ارمنیان به دستدس دولت ترک با مضمون زیر تقدیم کرده استهکرده:
<<سفارت آلمان متأسف استهسه از اینکه با استناد به اخبار موثق متوجهموتوجه شدبییه که دولت امپراتوری عثمانی سیاست تبعید ارمنیان راره به نحوی که آنهااونا قبل از رسیدنبرسین به مقصد نابود شوند،بوون، دنبال می‌کردکرده. کشتار بیشتر در ولایتهای ارزروم،ارزروم ، ترابوزان و دیاربکر رویدله دادهروی استهداهه>>.
سرنوشت مسیحیان در ولایت ماردین دله تفاوتی با رخدادهای وحشتناک گفتهبئوته شدهبئی نداشته است. دولت مرکزی به تازگی سیاستشه خودسیاست راره در تبعید و کشتار ارمنیان به ازمیر،ازمیر دله، زیر گوش پایتخت و دهکدههای آسیای صغیر گسترش داده استهداهه.
در این وضعیت،وضعیت دله، سفارت آلمان شه وظیفهٔ خود می‌دانددوننه که بار دیگر مراتب شه انزجار خود راره از ایناینتا اعمال وحشتناک ابراز دارددارنه».<ref>http://en.wikipedia.org/wiki/Press_coverage_of_the_Armenian_Genocide</ref>
 
== آمار ارامنه کشته شده ==